2025 LGS sınavı, milyonlarca öğrencinin ve ailelerinin merakla beklediği bir dönem sonunda geride kaldı. Öğrenciler sınavdan sonra kendi performanslarını değerlendirmeye, öğretmenler ise soruların zorluk derecelerini analiz etmeye başladı. Bu haberimizde, Türkçe, İnkılap Tarihi, Din Kültürü, Yabancı Dil, Matematik ve Fen Bilimleri derslerine ait soru yorumlarını sizler için derledik.
Türkçe bölümünde sorulan sorular, genellikle öğrencilerin dil bilgisi, okuduğunu anlama ve yorumlama becerilerine odaklandı. Bu yıl özellikle okuma paragrafları sayesinde öğrencilerin metinle kurduğu ilişkiyi test eden sorular dikkat çekti. Sınavda yer alan paragraflar, öğrencilerin analiz yeteneklerini ön plana çıkarırken, bazı adaylar söz dizimi ve kelime bilgisi sorularının zorluğundan şikayet etti. Türkçe testindeki soruların, geçen yıla oranla biraz daha karmaşık olduğu değerlendiriliyor. Öğrenciler, özellikle beceri temelli sorulara odaklanmak durumunda kaldı.
Matematik bölümünü değerlendiren öğrenciler, genel olarak soruların matematiksel kavramların derinlemesine anlaşılmasını gerektirdiğini belirtiyor. Geometri, aritmetik ve problem çözme becerilerini test eden soruların karmaşıklığı, bazı öğrenciler için zorluk oluşturdu. Özellikle geometri sorularının artırılması, bazı adayların bu alanda sıkıntı yaşamasına sebep oldu. Ancak, genel olarak matematik sorularının mantık yürütme becerisine dayandığı ve bu sayede alanı iyi bilen öğrencilerin avantaj sağladığı ifade ediliyor.
İnkılap Tarihi ve Din Kültürü derslerinde ise, soruların genellikle ezberden ziyade kavramsal bilgiye dayandığı gözlemlendi. Öğrenciler, tarihsel olayları ve geçmişteki önemli figürleri anlamaları üzerine kurulu sorularla karşılaştı. Bu durum, bazı öğrencilerin daha önceden iyi hazırlanan ve konuları derinlemesine öğrenen öğrenciler için olumlu bir durum olarak nitelendirildi. Din Kültürü kısmında ise, sosyal ve ahlaki bilgiler üzerine yoğunlaşan sorular dikkat çekti. Öğrencilerin esnek düşünme becerilerini sergilemeleri istendi.
Yabancı Dil bölümünde, özellikle İngilizce sorularında kelime bilgisi ve dil bilgisi kurallarını kapsayan sorular ön plandaydı. Dinamik bir dil kullanımını teşvik eden sorular, öğrencilerin kelime dağarcıklarını ne denli geliştirdiklerini ölçmeyi amaçladı. Anlama ve yazım becerileri açısından zorlayıcı olarak değerlendirilen bu testler, dil eğitimine verilen önem gösterdi. Öğrenciler, dil eğitimindeki önceliklerini yeniden gözden geçirmek zorunda kaldılar. Birçok öğrenci, bu bölümün önceki yıllara kıyasla artan zorluk derecesinden şikayetçi oldu.
Fen Bilimleri alanı, bu yıl oldukça dikkat çeken bir performans sergiledi. Öğrenciler, fizik, kimya ve biyoloji konularında entegre sorularla karşılaştı. Özellikle uygulamalı bilgi gerektiren sorular, öğrencilerin teorik bilgileri pratikte nasıl uygulayabileceğine dair değerlendirmeler içermekteydi. Fen bilgisi sorularının, analitik düşünmeyi teşvik etme amacı taşıdığı ortaya konulmuş, birçok öğrenci bu durumun zorluk getirdiğinden şikayet etti. Ancak başarılı olan öğrenciler için bu bölüm, bilgi birikimlerinin kayda değer bir testi oldu.
Sonuç olarak, 2025 LGS sınavı, derslerin zorluk derecelerine göre farklılıklar gösterdi. Genel olarak öğrencilerin performanslarını etkileyen bu durumlar, onların derslere olan hazırlık seviyeleri ile ilişkilidir. Sınav sonrası yapılan yorumlar, öğrencilerin ne denli bilinçli bir şekilde hazırlandıklarını bir kez daha gözler önüne sererken, gelecek yıllarda daha sistematik bir yaklaşım geliştirilmesi gerektiğini vurguladı. Öğrencilerin ve velilerin, bu değerlendirmeler ışığında gelecek yıl için daha stratejik bir hazırlık sürecine girmeleri önerildi.